De Kiesmannen: Stage Campagnes, PR & Communicatie
Wil jij impact maken met het creëren van online content? Heb jij het in je om maatschappelijke thema’s te vertalen naar informerende en activerende posts? En vind je het leuk om veel verantwoordelijkheid te krijgen? Dan ben jij de allround marketing, PR en communicatie stagiair waar wij bij De Kiesmannen naar op zoek zijn!
Functie: Campagnes, PR & Communicatie (stage)
Periode: 3 feb 2025 – 15 juli 2025 (4-5 maanden, start/eind datum in overleg)
Uren: 3-5 dagen in de week (in overleg)
Stagevergoeding: 350 euro
Over ons
De Kiesmannen maakt impactvolle producties om jonge mensen te activeren over maatschappelijke thema’s rondom de democratie, verkiezingen & burgerschap. Door middel van politieke shows, onderwijsprogramma’s en grote evenementen betrekken we een breed en jong publiek bij belangrijke maatschappelijke thema’s. Onze opdrachtgevers en samenwerkingspartners zijn onder andere de Europese Commissie, verschillende ministeries, gemeentes, Nederlandse bedrijven, NGO’s en culturele instellingen. .
We werken in een jong team bestaande uit de oprichters van De Kiesmannen, programmamakers, freelancers en andere stagiairs. Doordat we werken in een klein dynamisch team zal je veel verantwoordelijkheden krijgen, en is er ruimte voor eigen inbreng en initiatieven.
Jouw rol bij De Kiesmannen
Als allround marketing en communicatie stagiair hou je je bezig met het maken van content en het opzetten van een content- en communicatiestrategie voor onze producties. Denk hierbij niet alleen aan social media, maar bijvoorbeeld ook aan het aanschrijven van de pers en verzorgen van onze nieuwsbrief. Met verschillende belangrijke bijeenkomsten op de agenda zoals het 75-jarig bestaan van de NAVO, onze jaarlijkse EuropaNacht hou je je niet alleen bezig met een overall marketing- en communicatiestrategie, maar richt je je ook op online campagnes. Daarnaast zal je worden betrokken bij de voorbereidingen van onze nieuwe theatershow en de alledaagse werkzaamheden. In het kort betekent dit dat je:
- Wordt betrokken bij meetings met opdrachtgevers, producenten en nieuwe samenwerkingen
- Bijdraagt aan de ontwikkeling van een overall marketing & communicatiestrategie voor De Kiesmannen
- De verschillende social media kanalen beheert en daarvoor scherpe content ontwikkelt
- Aan de slag gaat met het opzetten van een online campagne rondom de verschillende events in het najaar
Jouw creatieve ideeën inzet om de online zichtbaarheid van De Kiesmannen te laten groeien
Wat bieden wij?
- Een stage van 4 tot 5 maanden tussen 3 februari 2025 en 15 juli 2025 (flexibele start/einddatum)
- In overleg een werkweek van 32 – 40 uur
- Een stagevergoeding van €350 bij een fulltime stage
- Een heerlijke werkruimte in hartje Amsterdam, waar je samenwerkt met een betrokken en jong team
- Veel verantwoordelijkheid en ruimte voor initiatief binnen jouw werkzaamheden
- Dagelijkse begeleiding en ondersteuning, gericht op de skills die jij wilt ontwikkelen
Herken jij jezelf in onderstaand profiel?
- Je studeert nog of bent net afgestudeerd (MBO/HBO/WO), bij voorkeur in de richting van marketing, communicatie of bedrijfskunde
- Je hebt ervaring met werken in Canva / Tiktok / Instagram
- Je hebt affiniteit met schrijven
- Je hebt al enige (werk)ervaring opgedaan op het gebied van (online) marketing
- Je hebt een maatschappelijke interesse en weet wat er speelt in de politiek
- Je bent creatief, initiatiefrijk, zelfstandig en verantwoordelijk
- Je spreekt en schrijft zowel Nederlands als Engels
Hoe kan je reageren?
Nieuwsgierig geworden, maar zit je nog met vragen? DM ons via Instagram of mail ons gerust! Zo enthousiast geworden dat je gelijk wilt solliciteren? Stuur dan je CV en motivatiebrief (+ eventueel portfolio) voor zondag 8 december 23:59 naar info@dekiesmannen.nl.
Gesprekken zullen in de week van 16 december plaatsvinden!
Notitie: De Kiesmannen is een inclusieve organisatie. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen pas solliciteren als ze 100% aan het functieprofiel denken te voldoen; voor mannen ligt dat percentage op 60%. We willen iedereen uitnodigen om te solliciteren; ongeacht leeftijd, handicap, etniciteit, geslacht, of andere kenmerken – ook als je niet precies aan alle functie-eisen voldoet.